Pritisak kompanije na union radnike

Strajk je tu

U prosli ponedeljak union steward mi je poslao poruku da treba da prica sa mnom i da treba savijet ….

Navece me je nazvao I malo je bio dezorijentisan I mnogo je mumlao tako da ga nisam mogao toliko razumjeti. Cini mi se da je pio i bio pod velikim stresom . Govorio je kako ga hoce da otpuste I da vec grade slucaj protiv njega. Rekao sam od toga nema nista da ne brine jer on je union steward , nece smijeti njega napadati… posto je znao da sam isao na pravni fakultet u mojoj zemlji, pitao je sta je njegov korak ako ga otpuste. Rekao sam mu nema sanse da ga otpuste za union activity i da cemo svi stati uz njega.

Vec u srijedu cujem on je out, isključio telefon I nikom se ne javlja. Kako cujem kompanija ga je optuzila za urotu protiv kompanije i opstruisanje biznisa… To su sve cula kazala price ali je bas cudno da se nepojavljuje na poslu.

On je moj dobar prijatelj i veoma brinem za njega.. drugi steward ( lead glavni steward) je rekao clanovima da njemu se obracaju i da je ovaj out mjesec dana zbog personal reason…

Moje gravience su kod njega I on nije htio bez mog znanja i dogovora da zakaze centar panel ( prvi sastanak sa menadzmentom) … podnio sam dvije tuzbe protiv managmenta jednu po clanu 14. a drugu po clan 37. Kolektivnog ugovora.

Artical 14 obavezuje poslodavca da pruzi radniku pravo da ode odmah doktoru ili u hitnu pomoc bez odlaganja a oni su me drzi skoro 45 min u bolu…

Artical 37 . Regulise zlostavljanje na poslu i osvetu od strane poslodavca. Poslodavac treba da se ophodi sa postenjem I casti sa radnikom …

Manageri su potpisali I primili k znanju za te gravience ( union tuzbe) i sada cekamo centar panel tj prvu instancu….

Union mi savjetuje da cekamo kada se vratim i budem bolje ali ne znam kada ce to biti…. Kompanija oteze sto dalje sa ovim workers comp da uhvati vremena za internu istragu…

Imam rok od 6 mjeseci od dogadaja da ih tuzim sudu, ovdje oni imaju specijalnu Vladinu agenciju koja istrazuju te slucajeve i predlaze dogovor ili dalji proces tuzbe . Ta agencija je veomo uspjesna ako se prihvati slucaj cak do 96 % uspjesnosti….

Npr kompanija je otpustila radnika koji je imao bradu a to nije dopusteno po kodu oblacenja i licne higijene… on je tuzio kompaniju za diskriminaciju posto je on druge religije i iz tih razloga ima bradu. Dobio je settlement ( dogovor bez tuzbe) od kompanije od 4.9 miliona dolara …

Treba samo tuziti drugovi I drugarice 🤣🤣🤣🤣

Nastavit ce se …..

Leave a comment